img_7056_1378725918.jpg_3088x2056

Ma ment először az én kislányom az idegen iskolába Pénteken már volt egy olyan sulibemutató féle, ahol megismerkedett az osztálytársaival, néhány tanárral és nagyjából az épülettel is. Nem tudom, mit ehetnek ezek a szegény spanyol nebulók, de a vele egykorúak, olyan picikék és fejletlenek, hogy sajnos ebből a sorból is kilóg. Tizenkét gyerek jár az osztályba. Ennek örültem, mert lesz idő vele foglalkozni. A tanárok első ránézésre kedvesnek tünnek, remélem így is marad! Az iskola épülete, nem a legjobb, bár sokszor elmondtam, hogy nekem a magán sem tetszett. De várjatok, tudom ezt szebben is mondani: az iskola épülete patináns, a falakból árad még talán az a kor is, amikor az őszhajú igazgató  is idejárt. :)

Megkaptuk az órarendet, nagyjából le is fordítottam. A tanult óráik is teljesen mások, mint otthon. Heti két tesi órájuk van, (itt felkopna az álla szegény magyar tornatanárnak) , kétféle vallás óra, valamilyen műhelyben eltöltött óra, ezen kívül még két olyan, amit ide tudok sorolni. Az egyik a tecnológia, a másik a plástica. Van állampolgári nevelés, társadalom ismeret, természet, matematika, spanyol nyelvtan, angol és a jó öreg baszk. Nagyon hiányolom nyolcadik osztályban a kémiát, fizikát, biológiát, földrajzot, történelmet. Ő nem hiányolja. De nagyon bízom abban, hogy az állampolgári nevelésben például megtantják a közigazgatás felépítését és ,hogy ha valamit intézni kell felnőtt korukban, akkor mit és hol lehet! Vagy ha megtanítanák őket fontos alapfogalmakra, mondjuk a bankolás terén és nem lennének olyan pénzügyi analfabéták, mint mi sokan, otthon. Akinek nem inge...

Elkísértük ma reggel, nehogy rossz buszra szálljon, vagy ilyesmi. Szerencsére, úgy alakult, hogy szinte háztól-házig viszi a busz. Igaz, a belvárosban át kell szállni, de az sem nagy távolság. Tehát bement az én pici lányom a sok idegen közé az iskolába. Pénteken még pityeregtem is, mikor otthagytam, pedig az iskolába megvárhattam. Olyasmi érzés fogott el, mint amikor babák voltak és vittem őket először a bölcsikébe. Tudja az ember, hogy (vélhetőleg) nem lesz semmi baj, de mégis én értem a legjobban a beszédüket (meg néhány családtag) , de  a gondozó néni, még nem tudja mikor és mit magyaráznak. Itt is hasonló a helyzet és biztos rossz lehet neki egésznap egy olyan közösségben, ahol nem értik, na meg ő sem érti a többieket. :(

Kíváncsi vagyok, milyen hangulatban tér haza! Na meg arra is, hogy mit esznek a spanyol menzán? Hétfőn, kedden, csütörtökön majdnem délután ötig vannak suliba. Persze, van közte fél kettőtől egy másfél órás szünet, amíg ebédelnek. Remélem nem kagyló levest raknak elé!

Szerző: Greece  2013.09.09. 14:06 1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://azujeletkezdete.blog.hu/api/trackback/id/tr165503366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ildikó Kmetykóné Baráth 2013.09.09. 23:03:46

Jajj, ezt már nagyon vártam! Nagyon szurkoltam Nektek, neki! Le a kalappal előtte, Angéla biztos betegre izgulta volna magát, úgy, hogy talán be sem tudott volna menni :-)
Várom a többi napot! puszi
süti beállítások módosítása