62f1520be7aa3cd72307af3de0da82c6_big.jpg

6ebe6ea7d3226633217248b293b6e803_big.jpg

8b7fcebe854e8c205df8e536667c141d_big.jpg

Úgy ítéltem meg, hogy nagyon jó részidőt értünk el csomagolásügyileg Brigivel, ezért most két zsák közt általános pihenőt rendeltem el. Ezidő alatt írok is gyorsan egy bejegyzést, az Öcsémről, akire nagyon büszke vagyok!! Azt gondolom, nem mindannyian tudjátok, hogy a tesóm értelmi fogyatékos és az élet némely terén, bizony nem ismeri ki magát. Viszont, a szépirodalmi műveltsége lenyűgöz mindenkit. Különösen szereti a magyar irodalmat, főként a  verseket .....és engem. :) Van neki egy mondata, amit mindig megejt, ha találkozunk. Ennek a lényege, hogy én vagyok neki a "kedvenc testvére". Ez csak azért vicces, mert nincs is neki másik, így kénytelen velem beérni. :)

Visszakanyarodván az irodalomhoz, Balázs rengeteg poémát ismer és megtanult kívülről.... ahogy elmondja azokat!! Szóval, hihetetlen fickó a testvérem, mindennap könyvtárba jár, úgy fogadják ott, mintha családtag lenne, aztán ha az idő engedi akkor körbebiciklizi a várost, és megnézi a kedvenc szobrait, mert azok még nagyon kedvesek számára. Volt már, hogy átmnet Szegedre a Dóm térre végignézni a szobrokat. Mindent összevetve az öcsém egy igazi művészlélek és talán a betegsége miatt vagy, hogy hiányzik a ráció az életéből, de valahogy olyan romlatlan. Néha elcsodálkozom rajta, mintha nem is ezen a világon élne, mert valahogy olyan toleráns, elfogadó.....!Volna mit tanulni tőle! Viszont tökéletesen látja és érzi, hogy a magukat "ép"-nek tartó emberek nem mindig fogadják el.....és erre is van egy nagyon szép verse!

Évek óta jár a Fogyatékosok Napközi Otthonába ( a napköziotthon nem egy szó????), ami ciklikusan bezár és újraindul, természetesen financiális okok miatt. Az állam nem invesztál pénzt ilyen ügyekbe, vagy ha igen, akkor is csak jelképeset. Most éppen az a pillanat van, amikor újraindul, hogy ki a fenntartó azt most éppen nem tudom. Ennek örömére ugyebár volt egy megnyitó ünnepség, ahol a tesóm persze verset mondott. Egyébként speaker-i feladatokat is el szokott látni  és minden rendezvény oszlopos tagja, ahol szerepelni lehet. Nálunk olyan felosztás van, hogy én vagyok akibe exhibicionista hajlam még csírájában sincs és leginkább csak egy akarok lenni a sok közül, ő viszont imád mindent ahol fel lehet lépni és ki lehet tűnni. A retorikai képessége sem elhanyagolható, csak győzze az ember hallgatni. :)Persze a helyi médiában is elég gyakran megtalálható. Különleges ember a tesóm ,nagyon büszke vagyok rá  és külön örülök, hogy a gyerekeim a közelében nőttek fel, mert biztos tanultak tőle, általa, elfogadást és tolaranciát. Most pedig bemásolom a kedvenc versemet, amit ha elmond engem fojtogat a sírás...

 

Marjorie Chappel: Sérült emberek boldogsága

Áldott, aki türelmesen
Meghallgatja nehézkes szavunkat,
Mert így rájövünk, hogy
Ha kitartóak vagyunk,
Meg tudjuk értetni magunkat.

Áldott, aki nem szégyell
Nyilvánosan mutatkozni velünk,
És nem törődik a ránk bámuló
Idegenekkel,
Mert társaságban
Mennyei megkönnyebbülés az
Életünk.

Áldott, aki soha sem siettet,
És ezerszer áldott, aki nem veszi ki a
Munkát kezünkből, hogy megcsinálja /helyettünk,
Mert sokszor csak időre van szükségünk
Nem segítségre.

Áldott, aki mellettünk áll,
Amikor valami újba kezdünk,
Mert számára a hibáink eltörpülnek
Az eredményeink mellett.

Áldott, aki a segítségünket kéri,
Mert a legnagyobb szükségünk arra van,
Hogy szükség legyen ránk.

Áldott, aki mindezen cselekedeteivel
Bizonyítja számunkra,
Hogy nem sorvadt izomzatunk,
Nem a sérült idegrendszerünk tesz
Minket egyénivé,
Hanem énünk, melyet Isten adott,
És amelyből semmi gyöngeség
Nem von le semmit.

Áldottak mindazok, akik tudják,
Hogy én is ember vagyok,
És nem várják el tőlem, hogy szentként
Viselkedjem,
Csak azért, mert sérültnek születtem.

Áldottak mindazok,
Akik kérés nélkül is megértenek mink
Áldottak mindazok, akik elfelejtik
Testem tökéletlenségét,
És csak a lelkemet látják.

Áldottak mindazok, akik teljes
Embernek látnak,
Egyedülinek és egésznek
És nem csak egy roncsnak,
A Teremtő tévedésének.

Áldottak mindazok, akik olyannak
Szeretnek,
Amilyen vagyok,
És nem gondolnak arra,
Hogy milyen lehettem volna.

És áldottak az én barátaim,
Akiktől függök,
Mert ők az én életem tartalma
És öröme.

 

Szerző: Greece  2014.03.26. 16:39 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azujeletkezdete.blog.hu/api/trackback/id/tr715879953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása